Avui és una altra data important en el nostre calendari perquè celebram el Dia Mundial del Reciclatge, una data que ens recorda la necessitat, cada vegada de manera més urgent, de cuidar el medi ambient i de reduir els residus que produïm diàriament.
Tots som conscients del canvi climàtic que està patint el nostre planeta i, així i tot, encara podríem fer més coses de les que ja estam fent per ajudar-lo. De la mateixa manera que cuidam de nosaltres i de les persones que estimam, hem de cuidar la nostra terra perquè és el lloc on vivim i que ens ha donat fins ara els recursos necessaris per viure.
Sant Francesc d’Assís va ser una persona totalment compromesa amb la natura, d’estimar-la fins a l’extrem. Segurament avui seria un ecologista ben actiu, que ens hagués recordat a totes i a tots la necessitat de posar fre al consum desmesurat dels nostres recursos.
És hora de reprendre i posar en marxa el lema de les 3R: REDUIR, RECICLAR, REUTILITZAR, i fer córrer la veu a qualsevol dels àmbit on ens trobem: a casa, a l’escola, al carrer.
No hi ha temps a perdre!